No tämä blogi on lojunut nyt käyttämättömänä siitä lähtien, kun tämän loin. Eiköhän olisi aika keksiä tälle jotain käyttöä tai heittää tämä vaihtoehtoisesti mäkeen?

Hahhaa! Keksinpäs jotain! Tämä toimii (tämän päiväisen suunnitelman mukaisesti ainakin) tästä lähtien oppimispäiväkirjanani. Kirjoitukset nimittäin lymyilevät jo ovella.... Voi, niin liian lähellä. Täällä siis olisi tarkoitukseni analysoida tai ihan vain raportoida opiskeluni edistymistä.

Tavoitteena: Laudaturit PSYKOLOGIASTA sekä KESKIPITKÄSTÄ RUOTSISTA vuoden 2008 kevään kirjoituksissa.

Saa nähdä miten käy. Huomioon on tietenkin otettava se, että en ole ollut kovinkaan ahkera opiskelija sitten yläasteen. Lähtökohtana ovat psykologiasta n. 8 keskiarvo (viimeisin numero 5) sekä ruotsista 8 tai 9. Siinä mielessä olen onneksi ollut sentään fiksu, että olen altistanut itseäni ruotsinkielelle ominpäin seitsemän Harry Potter -kirjan verran. Kokeisiin taasen yleensä olen päntännyt viimeisenä iltana n. puolet koealueista, joten kursseista ei hirveämin ole jäänyt mitään mieleen. Mielestäni minulla on ihan hyvä kielipää... Reaaliaineissa on mennyt hiukan huonommin. Nippelitiedot kun eivät jaksa jäädä päähän, isot kokonaisuudet kylläkin. Psykologiasta olen käynyt ne kaikki viisi, joita meidän koulussa tarjotaan, ja ruotsista kuusi kurssia seitsemästä.

Motivaationi on kuitenkin korkealla, ja olen hyvissä ajoin liikkeellä. Tähän asti olen kerrannut psykologian ensimmäisen kurssin lähes kokonaan, tehden tietenkin omat muistiin panot kaikesta enkä vain läpilukuna. Minulla on koko ajan työnalla ruotsinkielinen fantasiakirja, ja olen aloittanut kieliopin ja sanastojen kertauksen.

Apunani minulla on kaikkien koulussani tarjottavien kyseisten aineiden kirjat kirjasarjoista Persoona ja Helt okej! sekä kertauskirjat: Psyyke - kertaajan opas, Psykologian abiopas sekä abi SVENSKA.